جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

bitcoin-price-to-4000

حبیبی

نویسنده

بیت‌کوین اولین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال حال حاضر دنیا است که در سال 2008 توسط شخصی ناآشنا به نام ساتوشی ناکاموتو که تا الان نیز،هیچ هویت مشخصی ندارد ایجاد شد.

بیت‌کوین بزرگترین ارز دیجیتال مارکت کریپتو کارنسی می‌باشد و بر خلاف بقیه ارزها که توسط دولت‌های بزرگ پشتیبانی می‌شوند غیرمترکز است، به این معنی که هیچ دولت و بانکی برای پشتیبانی خود ندارد، که این امر هم می‌تواند از مزیت های آن و هم از عیوب آن باشد.

هیچ‌ بیت‌کوینی به صورت فیزیکی وجود ندارد، همانطور که اشاره شد بیت‌کوین توسط دولت‌ها و قدرت‌های مرکزی پشتیبانی نمی‌شود به همین سبب است که دولت‌ها بیت‌کوین را بعنوان یک کالای رسمی و با ارزش محسوب نمی‌کنند، برخلاف سایر ارزهای رسمی(فیات) ساخت،توزیع،معامله و نگهداری بیت‌کوین همگی توسط یک شبکه مجازی غیرمتمرکز تحت عنوان بلاکچین انجام میشود.

بیت‌کوین خود بعنوان یک مرجع در پروژه‌های مشابه در فضای بلاکچین در نظر گرفته می‌شود که مسیر تکامل پر تلاطمی داشته و خواهد داشت.

اگر بخواهیم ارزدیجیتال بیت‌کوین را به زبان ساده‌تر معرفی کنیم اینگونه می‌توان گفت که بیت‌کوین یک نوع پول دیجیتال است که شما می توانید با استفاده از آن اقدام به سرمایه‌گذاری، کسب درآمد و حتی خرید و… را انجام دهید، بطور کلی از طریق بیت‌کوین می‌توان کارهای بسیاری را در زمینه های مالی انجام داد، برای مثال شما می‌توانید با بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید، آن را خرید و فروش کنید و یا حتی می‌توانید در فروشگاه های مختلف اقدام به خریداری محصول کنید.

شاید به گوش شما هم رسیده باشد که گفته می‌شود بیت‌کوین محدود است، به این منظور که تعداد موجودی آن بینهایت نیست و تا زمانی نزدیک، در آینده استخراخ آن تمام می‌شود، تنها 21میلیون بیت‌کوین قابلیت استخراج دارد و پس از استخراج این مقدار، استخراخ آن به پایان می‌رسد.

این ارز همانند رمز ارزهای دیگر یک نماد اختصاری نیز دارد که در بیشتر مکان‌ها ممکن است نماد آن را دیده باشید، در اکثر موارد بیت‌کوین با نماد اختصاری ” BTC ” شناخته می‌شود.

از طرف دیگر با توجه به استفاده از فرآیندهای ریاضی بسیار پیچیده در استخراج، این رمز ارزدیجیتالی بسیار امن تر از پول های رایج عمل کرده و از درجه امنیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های پررنگ بیت کوین ناشناس بودن هویت دو طرف معامله برای یکدیگر است که این ویژگی سبب می‌شود تا پیگیری افراد انجام دهنده این معاملات تقریباً غیرممکن شود، مورد دیگر محبوبیت بیت کوین حمل و نقل راحت آن در جای جای این کره ی خاکی می‌باشد.

از آنجا که بیت‌کوین و سایر ارز های دیجیتالی در حال حاضر توسط هیچ کشوری به طور کامل به رسمیت شناخته نشده‌اند و دولت‌ها هنوز نمی‌دانند که چگونه باید با این ارزها برخورد کنند، در نتیجه این امر، فعالیت در این بازار در حال حاضر مشمول مالیات نشده و مکان بسیار خوبی برای انجام معاملات بزرگ می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *