جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

سرمایه-گذاری-در-املاک

حبیبی

نویسنده

بازار طلا و ملک از جمله بازارهایی هستند که همواره در طول تاریخ مورد توجه سرمایه‌گذاران مختلف بوده‌اند. آن‌ها با سرمایه‌گذاری در این بازارها، ضمن حفظ ارزش پول‌شان، به سود منطقی نیز دست پیدا می‌کردند.

اما همواره یک سوال مشخص ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده و آن این است که سرمایه‌گذاری در ملک یا طلا؟ کدام یک می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد؟

ابتدا بد نیست ذکر کنیم که تفاوت‌های شخصیتی افراد نیز تاثیر بسزایی در نحوه سرمایه‌گذاری آن‌ها و به تبع تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در ملک یا طلا دارد. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها بحث ریسک‌پذیری است.

ورود به بازارهای طلا و ملک خصوصا بازار املاک ریسک‌های خاص خود را دارد و نیازمند کسب یک سری مهارت‌ها است که افراد باید با پیگیری و آموزش به دست آورند. طبیعی است که برخی افراد قدرت ریسک یا وقت کافی برای انجام این کار را ندارند.

اما بحث دیگر مربوط به توقعات افراد از سرمایه‌گذاری است. برخی از افراد تمایل دارند تا در مدت زمان کوتاهی به سود قابل‌توجهی برسند.

طبیعی است که به علت قدرت پایین نقدشوندگی در بازار ملک، امکان رسیدن به این هدف چندان فراهم نیست. مگر آنکه فرد در ابتدای دوره رونق بازار مسکن ورود پیدا کند یا آنکه بتواند ملکی را زیر قیمت بازار پیدا کند که مهارت‌های خاص خود را می‌طلبد.

ولی رسیدن به سود منطقی در بازار طلا و در بازه زمانی کوتاه‌مدت؛ بیشتر امکان‌پذیر است. هر چند باز هم رسیدن به سودهای بالا در این بازار نیازمند صبر و حوصله بیشتری است. یکی دیگر از توقعات افراد به هنگام سرمایه‌گذاری کسب درآمد سالانه یا ماهانه از آن است. چه بهتر از این که ملکی را خریداری کرده و آن را اجاره دهند. ضمن آنکه قیمت ملک نیز به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.

با این اوصاف بهتر است افراد توقعات و نیازهای خود را ابتدا بررسی و براساس آن‌ها دست به سرمایه‌گذاری در یکی از بازارهای طلا یا املاک بزنند. چرا که هر کدام شرایط و کارکردهای خاص خود را دارند.

عوامل بسیاری برای مقایسه دو یا چند سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازدهی و رشد سرمایه یکی از آن‌ها است.
این در حالی است که عوامل دیگری نیز دخیل هستند که حتما باید به آن‌ها توجه کرد و نباید صرفا براساس یک یا دو فاکتور  تصمیم‌گیری کرد. که این عوامل را میتوانید در مقاله عوامل تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاری در ملک یا طلا کدامند؟ مطالعه کنید تا ضمن اشاره به این عوامل، به طور مشخص به نتیجه قابل توجهی درخصوص سرمایه‌گذاری در ملک یا طلا دست یابید.

و اما نباید فراموش کرد افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازارها هستند، ابتدا باید به ویژگی‌ها و شرایط حاکم بر این دو بازار و سایر بازارها تسلط کافی داشته باشند.

ضمن آنکه بهتر است به جای یک بازار در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنند. این کار باعث می‌شود تا ریسک سرمایه‌گذاری به مقدار زیادی کاهش یافته و اصطلاحا تمام تخم‌مرغ‌ها را به یک سبد اختصاص ندهند.

نکته آخر آنکه چنانچه در ابتدای سرمایه‌گذاری بوده و به فکر یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید، بهتر است با توجه به میزان سرمایه خود و در نظر گرفتن توقعات و ویژگی‌های فردی، سبدی از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک و کم‌ریسک را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *