جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

home-or-gold

حبیبی

نویسنده

در مقاله سرمایه‌ گذاری در طلا یا ملک؟یااشاره کردیم، عوامل مختلفی وجود دارند که برای مقایسه سرمایه‌ گذاری در طلا یا ملک باید به آن‌ها توجه کرد. ما در ادامه به چندی از این عوامل برای هر دو بازار اشاره کرده و توضیح می‌دهیم:

قدرت نقدشوندگی

از جمله دلایل اهمیت این عامل، نوسان بازارهاست، خصوصا در شرایط پرنوسان اقتصاد ایران که احتمال بالا و پایین رفتن قیمت‌ها در آن بسیار زیاد است. بنابراین اگر قدرت نقدشوندگی یک سرمایه پایین باشد، ممکن است فرد نتواند در مدت زمانی کافی آن را نقد کند.

حال بررسی این عامل در بازار طلا و املاک به ما می‌گوید که ملک و املاک قدرت نقدشوندگی بسیار پایینی نسبت به طلا دارند. نقدشوندگی طلا نهایتا یک یا چند روز بیشتر نیاز به زمان ندارد. این در حالی است که قدرت نقدشوندگی ملک بسته به وضعیت بازارها ممکن است از چندین هفته تا حتی چندین ماه به طول انجامد. بنابراین از این جهت سرمایه گذاری در طلا جذابیت بیشتری نسبت به بازار املاک دارد.

ریسک سرمایه‌گذاری

برای پاسخ به پرسش سرمایه‌گذاری در طلا یا ملک، باید فاکتور مهم دیگری به نام ریسک سرمایه‌گذاری را نیز مورد توجه قرار داد. می‌توان از چندین جنبه ریسک سرمایه‌گذاری را بررسی کرد که یکی از آن موارد امنیت سرمایه‌گذاری است.

از نظر امنیت باید گفت که ریسک سرقت و دزدی در خصوص ملک و املاک صدق نمی‌کند و امنیت بالایی دارد.
ولی یکی از اصلی‌ترین مسائل در خرید و سرمایه‌گذاری در طلا مسئله حفظ و نگهداری آن است مگر آنکه آن را به روش‌های اینترنتی معامله کنید که درگاه اینترنتی طلاپ نیز یکی از درگاه‌های معتبر اینترنتی معامله طلا  می‌باشد و به این تریتیب شما میتوانید از امنیت سرمایه خود اطمینان خاطر داشته باشید.

قابلیت رشد سرمایه

از این منظر نیز آمارها حاکی از آن است که سرمایه گذاری در طلا در بازه‌های زمانی مختلف بازدهی بیشتری را نسبت به ملک عاید سرمایه‌گذاران کرده است.

براساس داده‌های بانک مرکزی، قیمت ملک طی سال‌های 88 تا 98 حدود 9 برابر شده است. این در حالی است که طلا در همین بازه زمانی رشد 15 برابری را تجربه کرده است.

نکته: ما میزان رشد سرمایه را در حالت کلی برای این دو بازار مورد بررسی قرار دادیم. این در حالی است که همواره حالات استثنایی در هر بازار خصوصا بازار املاک وجود دارد که می‌تواند سود بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در طلا عاید افراد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *