هرگونه استفاده از سامانه‌ی معاملات انلاین طلای آبشده طلاپ، کاملا رایگان می‌باشد و تنها طبق توضیحات  این صفحه، از معاملات و فرایندهای مالی انجام شده در سامانه، هزینه‌ کارمزد کسر می‌شود.

انواع معاملات

در سامانه طلاپ، معاملات خرید و فروش طلا به دو صورت انجام می‌شود:

معاملات مستقیم :

در این نوع معاملات، سامانه طلاپ به عنوان طرف معامله کاربر می‌باشد و تمامی خرید و فروش های این معاملات بر اساس معاملاتی که در بازار طلا انجام می شود مورد تایید قرار می گیرد.

معاملات بین کاربران:

در این نوع معاملات، دو طرف معامله در بستر طلاپ با یکدیگر تعامل دارند و طلاپ به عنوان فراهم آورنده زیرساخت بازار و امنیت معاملات، از هر دو طرف معامله کارمزد دریافت می نماید. کارمزد اینگونه از معاملات بر اساس پلن های کاربری هر کاربر محاسبه خواهد شد که در بخش پلن های کاربری توضیحات لازم ارائه شده است.

معامله در بازار:

معامله در بازار: در این نوع معاملات، سفارشات خرید و فروش بر اساس منطق بازارهای بورسی در صف قرار می گیرد و معامله میان کاربران بر اساس بهترین قیمت پیشنهادی خرید و فروش شکل می گیرد.

تفاوت معاملات مستقیم با سایر انواع معاملات این است که در معاملات مستقیم، اولا قیمت خرید و فروش طلا توسط سامانه طلاپ اعلام می شود و کاربران امکان تغییر قیمت را نخواهند داشت و ثانیا سفارشات خرید و فروش طلا در لحظه تایید می شود و بنابراین، کاربران در لحظه می توانند دارایی خود را نقد نمایند. اختلاف قیمت خرید و فروش طلاپ بر اساس قیمت خرید و فروش بازار می باشد و در شرایط مختلف بازار می‌تواند متغیر باشد و در ارائه قیمت ها طلاپ دخالت مستقیم ندارد.

کارمزد معاملات

کارمزد معاملات بر اساس پلن های کاربری و بصورت پلکانی که در جدول زیر نمایش داده شده است،  محاسبه می‌شود.

معاملات مستقیم:

کارمزد معاملات مستقیم 

سطح کاربر

کارمزد معاملات

پایه

0.95%

معامله گر سطح۱

0.85%

معامله گر سطح۲

0.75%

معامله گر سطح۳

0.65%

معامله گر سطح۴

0.4%

معامله گر سطح۵

0.3%

قابل توجه است که کارمزد معاملات، از موجودی دارایی مقصد کسر می شود، بدین ترتیب، در معاملات خرید، کارمزد از دارایی و در معاملات فروش، کارمزد از وجه دریافتی کسر می شود.
جهت روشن تر شدن نحوه محاسبه کارمزد به این مثال توجه کنید: فرض کنید کاربری در سطح کاربری عادی (به عنوان مثال کارمزد یک درصد) اقدام به خرید و فروش می‌کند. بنابراین، با خرید طلا به مقدار یکصدم گرم (۰.۰۱ گرم)، مقدار یک ده‌هزارم گرم (0.0001 گرم) به عنوان کارمزد کسر می‌شود و با خرید، یک گرم طلا، یکصدم گرم به عنوان کارمزد کسر می‌شود.
به همین صورت در معاملات فروش، مثلا در معامله فروش به ارزش کل یک میلیون تومان، مبلغ ۱۰ هزار تومان به عنوان کارمزد کسر می‌شود.

معاملات بازار:

کارمزد معاملات بازار

سطح کاربر

کارمزد معاملات

پایه

0.45%

معامله گر سطح۱

0.4%

معامله گر سطح۲

0.35%

معامله گر سطح۳

0.3%

معامله گر سطح۴

0.25%

معامله گر سطح ۵

0.2%

 

سطوح کاربری

کاربران طلاپ بر اساس حجم معاملات در ۳۰ روز گذشته مطابق جدول زیر دسته بندی می شوند:

جدول تعریف سطوح کاربری

سطح کاربر

حجم معاملات (خرید و فروش)

پایه

کمتر از  ۱۰۰ میلیون تومان

معامله گر سطح ۱

بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان

معامله گر سطح ۲

بین ۳۰۰ میلیون تا ۱میلیارد تومان

معامله گر سطح۳

بین ۱ میلیارد تا ۱۰ میلیارد تومان

معامله گر سطح۴

بین ۱۰ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان

معامله گر سطح۵

بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان

* سطوح کاربری در پایان هر روز بروزرسانی می شود

 

واریز و برداشت ریال

  • هزینه واریز 0.02 درصد با حداقل 120 تومان و حداکثر 4000 تومان است که توسط شبکه شاپرک از مبلغ واریزی شما کسر و مابقی مبلغ به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

برداشت عادی

  • هزینه برداشت ریال به دلیل هزینه‌های بانکی و درگاه بانکی برای تسویه، به صورت زیر می‌باشد:

میزان برداشت ریالی

کارمزد برداشت

کمتر از 400 هزار تومان

یک درصد میزان برداشت

400 هزار تومان تا 50 میلیون تومان

4000 تومان

بیشتر از 50 میلیون تومان

4000 تومان به ازای هر 50 میلیون تومان

برداشت فوری

برداشت فوری اگر تا قبل از ساعت ۱۷ ثبت شده باشد در همان روز واریز خواهد شد.  هزینه تراکنش های فوری بیش از برداشت معمولی است و به صورت زیر محاسبه می شود:

لازم به ذکر است این هزینه توسط درگاه پرداخت دریافت می شود و طلاپ هیچ گونه برداشتی در این هزینه ها ندارد

هزینه تراکنش = ۰.۴٪ + ۲۰۰۰ تومان

  • حداقل میزان درخواست برداشت  فوری برابر 3,000,000 ریال (300,000  تومان) می باشد
  • درخواست وارد شده باید ضریبی از 10,000 ریال باشد
  • درخواست های با مقصد بانک آینده بصورت آنی واریز می شود و سایر بانک ها اولین سیکل حواله پایا در همان روز واریز خواهد شد
  • به عنوان مثال، در صورتیکه درخواست برداشت فوری یک میلیون تومان باشد کارمزدی برابر ۶ هزار تومان خواهد داشت.
  • تسویه ریالی کاربران با توجه به سیکل‌های پایای بانکی کشور (ساعت 4 تا 7 صبح، 11، 14 و 19 روزهای غیرتعطیل) انجام می‌شود. باید در نظر داشته باشید که زمان «پردازش سیکل پایا از سمت بانک مرکزی» با زمان «واریز مبلغ درخواستی به حساب کاربر» متفاوت خواهد بود و عموما با تاخیر 30 تا 40 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

همچنین با توجه به عدم تسویه وجوه واریزی توسط شرکت درگاه پرداخت شاپرک با شرکتهای پرداخت‌یار در روزهای تعطیل، پردازش تسویه ریالی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات و در سیکل سوم پایا انجام خواهد شد. بنابراین در سیکل اول و دوم، اولین روز کاری پس از تعطیلات تسویه های ریالی پردازش نخواهند شد.

همواره امکان ایجاد اختلال پیش‌بینی نشده در عملیات تسویه ریالی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مسدود بودن حساب مقصد و بازگشت وجه به حساب مبدا، عدم تسویه پایا در روزهای تعطیل، تاخیر در تسویه شرکت شاپرک با شرکتهای پرداخت‌یار و … اشاره کرد. در چنین مواقعی تعیین وضعیت نهایی تسویه ریالی کاربران ممکن است بین 3 تا 7 روز کاری زمان‌بر باشد.