جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

انس جهانی طلا و تاثیراتش بر طلای آب شده

حبیبی

نویسنده

انس جهانی طلا از مهمترین اهرم های تاثیر گذار بر قیمت طلای آب شده است. اما واقعا انس طلا یعنی چه؟ در این مطلب به طور کامل بررسی می کنیم که انس جهانی طلا دقیقا به چه معنی است. و چگونه بر قیمت طلای آب شده داخلی اثر گذار است؟

انس چیست؟

انس واحد اندازه گیری فلزات گرانبها از جمله طلا می باشد که با نماد   Oz که مخفف واژه  ounce است، نمایش داده می شود.  انس در کشورهای مختلف و دستگاه یکاهای مختلف،  وزن‌های گوناگونی را شامل می‌شود و انس ها گوناگون از جمله انس ماریا ترزا و … وجود دارد.  اما بطور معمول پرکاربردترین آن انس تراوا است که معادل 31.1034  گرم می‌باشد.

انس واحد اندازه گیری فلزات گرانبهایی همچون طلا، نقره و پلاتین و … است.

انس جهانی طلا یعنی چه؟

یک انس طلا معادل یک قطعه طلای 24 عیار و یا به عبارتی با خلوص 99.99% است که وزن آن معادل 31.1.34 یا همان یک انس است.  انس طلا واحد بین المللی برای معاملات طلا در جهان است. وقتی میگویند که قیمت طلای جهانی بالا و یا پایین رفته است؛ منظور شاخس انس جهانی طلا است. و وقتی از قیمت جهانی طلا صحبت می شود؛ منظور قیمت یک انس طلا است.

تاثیر روند های انس جهانی طلا بر دیگر بازارها

در بازارهای مالی و جهانی، عوامل مختلفی بر بازارها اثر گذارند. علاوه بر آن روند های چند بازار موازی نیز میتوانند بر یکدگیر تاثیر گذار باشند. برای مثال یک کاهش شدید در قیمت بیت کوین میتواند منجر به انتقال نقدیگی به بازار طلا و افزایش حباب و قیمت طلا شود.

طلا در اقتصاد جهانی به عنوان فلزی ارزشمند و پشتوانه پول نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا میکند. بانک های مرکزی بسیاری از کشور ها ذخایر زیادی از طلا دارند و در همین سال گذشته خبر افزایش ذخایر طلای چین تکان شدیدی به بازار طلا داد.

در بازارهای جهانی، انس جهانی طلا با دلار و یورو ارتباط معکوس دارد. به این صورت که اگر قیمت انس جهانی طلا افزایش یابد قیمت دو ارز دیگر در بازارهای جهانی کاهش می یابد.

اما در سطح ملی طلا به عنوان پشتوانه ذخایر پول ملی است.  انس جهانی طلا یک فاکتور بسیار مهم در تعیین قیمت طلای داخلی و طلای آب شده محسوب می‌شود ولی در بازار طلای ایران یک فاکتور مهم دیگر هم وجود دارد و آن دلار است، معمولا بانک‌های مرکزی جهت حفظ اززش پول خود در برابر سایر ارزها  بعنوان پشتوانه‌ی مالی از طلا استفاده می‌کنند در نتیجه قیمت انس طلای جهانی با دلار یک پیوستگی ایجاد می‌کند که با افزایش قیمت دلار یا انس جهانی  طلا دیگری نیز افزایش می‌یابد.

چگونگی تاثیر قیمت انس جهانی طلا بر قیمت طلای آب شده

قیمت انس جهانی طلا بر قیمت طلای داخلی اثر مستقیم دارد و با افزایش قیمت انس طلا، قیمت طلای آب شده افزایش می یابد. اما در کشور ما تنها عامل اثر گذار بر قیمت طلای آب شده، قیمت انس جهانی طلا نیست. از آنجایی که قدرت دلار برای ایجاد تغییر در قیمت بیشتر از انس جهانی طلا است هنگامی که دلار روند نزولی دارد و اونس روند افزایشی، قیمت طلا در کشورمان کاهش پیدا می‌کند ولی اگر دلار نوسانی باشد و تغییر خاصی نداشته باشد با افزایش قیمت انس طلای جهانی و به تبع آن قیمت طلای آب شده  در کشورمان هم افزایشی خواهد بود.

نکته مهم این است که قیمت انس جهانی طلا و قیمت  دلار داخلی با هم رابطه عکس دارند.

 

جهت بررسی روند بهتر انس جهانی طلا  باید به بحران‌های مالی جهان و اخبارهایی که باعث ایجاد تنش‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی می‌شوند نیز توجه کرد که این اتفاقات عموما باعث ایجاد جهش قیمتی در طلای جهانی خواهند شد و تا رفع بخش قابل توجهی از بحران قیمت دارایی‌هایی مثل طلا خیلی زیاد می‌شوند  در ایران هم با توجه به اینکه قیمت طلای آب شده براساس قیمت انس طلای جهانی  و دلار محاسبه می‌شود رشدهای قابل توجهی در این مواقع صورت می‌گیرد.

روندهای انس جهانی طلا را چگونه دنبال و تحلیل کنیم؟

برای مشاهده و ردیابی روندهای انس جهانی طلا میتوانیم از سایت شبکه طلا و ارز و از سایت trading view کمک بگیریم. این سایت ها قیمت در لحظه انس جهانی طلا را به نمایش گذاشته و طیف خوبی از نمودار ها و ابزار ها به نمایش می گذارند.

اما تحلیل انس جهانی طلا و تاثیر آن بر قیمت طلای آب شده داخلی ممکن است کمی مشکل باشد. زیرا که به دانش تکنیکال و تجربه نیاز دارد. در همین راستا تیم طلاپ هر هفته اقدام به ارائه تحلیل بازار طلا و پیش بینی قیمت طلای آب شده می کند. که مطالعه آنها می تواند به سرمایه گذاری بهتر در بازار طلا کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *