مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

سبد سرمایه گذاری طلا تصویر شاخص

حبیبی

نویسنده

سرمایه گذاری در طلا برای بسیاری وسوسه انگیز و در عین حال ترسناک است. برای جلوگیری از ضرر های ناشی از بلد نبودن بازی طلا در بازار، در مقالات مختلفی از تیم طلاپ به  موضوع آموزش سرمایه گذاری در طلا خواهیم پرداخت و امروز با بررسی مفهوم سبد سرمایه گذاری طلا و انواع آن آشنا می شویم.

سبد دارایی چیست؟

فرض کنید که قصد خرید از سوپر مارکت را دارید،آیا تمام سبد خرید خود را تنها از یک ماده غذایی پر می کنید؟ مسلما خیر همه ما دوست داریم از مواد غذایی گوناگون در سبد غذایی خود بهره مند شویم. سبد دارایی یک مفهوم انتزاعی است که به دارایی هایی اشاره دارد که شما تصمیم میگیرید در آنها سرمایه گذاری کنید. سبد دارایی هر کس و دارایی هایی که در آن قرار می گیرند میتواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. این امر کاملا بستگی به ترجیهات شخصی شما و میزان ریسک پذیری و سرمایه شما دارد. نسل جوان بخش بیشتری از سبد دارایی خود را به رمز ارز ها اختصاص می دهند در حالی که سرمایه گذاران سنتی تر ممکن است ملک و یا طلا را ترجیح دهند.

اما نکته مهم در تخصیص سبد دارایی این است که تنوع را در آن حتما رعایت کرد. اعداد طلایی 3-5 هستند. سبد دارایی خود را از حداقل سه نوع دارایی گوناگون و حداکثر پنج نوع تعیین کنید.

سبد سرمایه گذاری طلا

هر بازار می تواند سبد دارایی گوناگونی باشد. برای مثال در سبد سهام شما ممکن است سهام شرکت های گوناگون وجود داشته باشد و نه تنها یک سهام! و یا سبد سرمایه گذاری طلا شما هم از دارایی های گوناگونی مانند سکه، طلای آب شده و یا اوراق سکه تشکیل شده باشد. اما با توجه به شرایط متلاطم این روزها در بازار طلا اصلا سرمایه گذاری در طلا را آغاز کنیم؟ اگر که قصد سرمایه گذاری در طلا را داشتیم با چه ترکیبی از سبد سرمایه گذاری طلا پیش برویم؟

سبد های سرمایه گذاری را میتوان به شکل های گوناگون دسته بندی کرد. بعضی سبد های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بعضی بلند مدت هستند. برای مثال سبد سرمایه گذاری در رمز ارز ها کوتاه مدت و سرمایه گذاری در ملک بلند مدت هستند. بعضی سبد ها را بر اساس ریسک و بعضی بر اساس بازده انتظاری دسته بندی می کنند.

ما در ادامه شکلی از دسته بندی سبد سرمایه گذاری طلا را به شما معرفی می کنیم که با توچه به شرایط متلاطم اقتصادی در بازار های ایران به سادگی قابل یادگیری و به کارگیری باشد.

سبد سرمایه گذاری طلای شما از چه نوعی است؟

در مطالب قبلی سایت درباره اثر انس جهانی طلا بر قیمت طلای آب شده و بازار طلای داخلی ایران گفتیم. با توجه به این امر میتوان سبد سرمایه گذاری طلا را به دو شکل کلی دسته بندی کرد.

 

سبد ریالی و سبد ارزی

در حالت سبد ریالی، هدف اصلی شما از سرمایه گذاری حفظ ارزش ریالی پول است. یعنی قصد مقایسه سبد دارایی و بازده آن با بازده دلار را ندارید. در این حالت سرمایه گذاری در طلا و به خصوص طلای آب شده برای شما بسیار مفید خواهد بود. زیرا که طلای آب شده در کشور ما علاوه بر انس جهانی طلا از قیمت دلار نیز تاثیر می پذیرد.  حتی در صورت نزولی بودن قیمت انس جهانی طلا نیز به دلیل روند تورمی نرخ دلار در کشور ما، طلا و طلای آب شده در طولانی مدت روندی صعودی خواهد داشت.

در حالت سبد ارزی یا دلاری، هدف سرمایه گذاری شما این است که ارزش سبد دارایی خود را به دلار بسنجید و معادل دلاری سبد دارایی خود را سودآور کنید. . در این حالت ارزش سبد شما نوسانی است و حتی احتمال ضرر هم وجود دارد. زیرا که در این حالت عاملی که بر ارزش سبد سرمایه گذاری طلا  شما اثر می گذارد انس جهانی طلا است. روند های انس جهانی طلا بسیار وابسته به اخبار جهانی است و بهتر است که اخبار جهانی و قیمت انس جهانی طلا را با دقت بررسی کنید. در این راستا می توانید از مقالات تحلیل تیم طلاپ که در پایان هر هفته میلادی منتشر می شوند استفاده کنید.

البته یک سبد سرمایه گذاری طلای  دیگر هم با عنوان سبد ترکیبی وجود دارد. به این صورت که بخشی از سبد طلایی ، حول اتفاقات مهم جهانی می‌چرخد و از این اتفاقات تاثیر می‌پذیرد و بخشی هم تاثیرپذیر از اتفاقاتی است که در ایران رخ می‌دهد. در این دیدگاه سبد سرمایه گذاری طلای شما دلاری-ریالی است و با توجه به هر دو دیدگاه می‌توانید یک نتیجه جامع بدست آورید.  این نوع دیدگاه باعث می‌شود که علاوه بر نوسان‌های داخلی، نوسان‌های خارجی را نیز پوشش داده و ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *