جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

نمودار تکنیکال بازار طلا در هفته ایتدایی تیر ماه

حبیبی

نویسنده

طبق روال هر هفته سایت طلاپ، در این گزارش به بررسی قیمت طلای آب شده با استفاده از تحلیل تکنیکال می پردازیم. برای پیش بینی صحیح از بازار طلا، باید سه عاملی را که مستقیما بر قیمت طلای آب شده اثر می گذارند بررسی کنیم. قیمت انس جهانی طلا، قیمت دلار داخلی و حباب طلا سه عامل مهمی هستند که قیمت طلای آب شده داخلی را تعیین می کنند.

نکته مهم در این بررسی ها این است که در نظر داشته باشیم قیمت طلا تنها به یکی از این عوامل بستگی ندارد و از همه آنها اثر می پذیرد. برای مثال در ابتدای هفته در روز های 13 و 14 تیر ماه، علارغم افزایش قیمت انس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه داخلی تا کانال 28 میلیون تومان کاهش پیدا کرد که به علت اخبار منتشر شده از مذاکرات بود.

در هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا طبق انتظارات و پیش بینی های کارشناسان عمل کرد. طبق انتظاراتی که میرفت قیمت انس جهانی طلا به سطح قیمتی مهم 1911 دلار رسید و در این سطح نقدینگی جمع کرد. ممکن است که دوباره قیمت انس جهانی طلا در هفته های پیش رو این سطح  را مجددا تست کند و اگر دوباره به این سطح بازگردد امکان صعود قیمت طلا وجود دارد و این امر ممکن است قیمت طلای آب شده داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت انس جهانی طلا اگر بالای سطح 1911 دلار ثابت شود. در زمان های گوناگون احتمال صعود آن بیشتر است. مگر آنکه این سطح مقاومت از دست برود، که به اعتقاد کارشناسان احتمال پایینی دارد. سطح مقاومت در اصطلاح تحلیل گران تکنیکال به قیمتی می گویند که از افزایش بیشتر قیمت هنگامی که بازار صعودی است جلوگیری می کند. در واقع سطح مقاومت همچون یک سقف شیشه ای عمل میکند.

قیمت طلای آب شده داخلی همبستگی بالایی با قیمت دلار داخلی دارد. در تحلیل قیمت دلار، دلار هم چنان با صعود های کوچک در حال رنج زدن است. در واقع حرکت قیمت دلار طبق تحلیل ها پیش می رود و حرکات کوچکی دارد. در هفته پیش رو اگر اصطلاحا مومنتوم بالایی رخ دهد جهت آن را اخبار مشخص میکند. مومنتوم یک اصلاح در تحلیل تکنیکال بازار طلا است که به سرعت تغییرات قیمت اشاره دارد.

منظور از مومنتوم بالا جایی است که نمودار با سرعت بالایی در حال صعود یا نزول باشد. در هفته گذشته روند قیمت دلار تقریبا آرام بوده است و مومنتوم بالایی وجود نداشته است. پیش بینی می شود تا زمانی خبر تازه و مهمی نباشد احتمالا قیمت دلار به همین مسیر با صعود های ریز و رنج زدن ادامه می دهد تا جایی که اخبار باعث ایجاد حرکت های بزرگتر و یا جهت دهی های تازه به قیمت دلار شود.

در تحلیل قیمت طلای آبشده داخلی و تصمیم گیری سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا، حباب طلا بسیار مهم و اثر گذار است. حباب طلا در حالت خواب است و نوسان خاصی را نشان نمی دهد.به قول بازاری ها، بازار گیجه !

در نهایت از قیمت طلای آب شده چه انتظاری داشته باشیم؟

در مجموع از بررسی عوامل اثر گذار بر قیمت طلای اب شده با تحلیل تکنیکال، پیش بینی از روند قیمت طلای آب شده داخلی این است که اگر همه چیز در حالت خنثی قرار بگیرد،اخبار خاص و تکان دهنده منتشر نشود؛ بازار تغییر خاصی نخواهد داشت. بیش ترین احتمال برای قیمت طلای آب شده در هفته رو به رو حفظ  همین روند صعودی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *