مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

Aks-Blog-sahamyab78

حبیبی

نویسنده

در سالهای اخیر در کشور ما با توجه به شرایط متغیرهای کلان اقتصادی مثل نرخ بهره و نرخ تورم، موضوع آموزش سرمایه ‌گذاری اهیمت زیادی پیدا کرده است. آموزش سرمایه گذاری در  طلا ممکن است در نگاه اول ساده و یا حتی بی حاصل به نظر بیاید. اما با توجه به نوسانات بازار طلا و دیگر بازارهای مالی، سرمایه گذاری در طلا بدون یادگیری مانند رانندگی در جاده تاریک با ماشینی است که چراغ هایش خراب است. آموزش سرمایه گذاری در طلا همچون چراغ های ماشین است. تیم طلاپ، که ارائه دهنده بهترین پلتفرم معاملات انلاین طلاست؛ در ادامه این مطلب سه فاکتور مهم برای شروع آموزش سرمایه گذاری در طلا را بیان می کند. در دیگر مقالات سایت هم میتوانید محتواهای آموزشی مرتبط و بیشتر را بیابید.

جهت سرمایه‌گذاری در طلا و کسب سود ازآن چه به شکل سکه و یا طلای آب شده، مهم است که چند فاکتور را درنظر بگیریم:

آموزش سرمایه گذاری در طلا، قدم اول : میزان نقدینگی خود برای آغاز سرمایه گذاری در طلا را تعیین کنید.

فاکتور اول میزان نقدینگی است. که براساس مدیریت سرمایه‌ ای که هر فرد دارد، مشخص می‌شود. در مقاله انواع سبد دارایی توضیح دادیم، که توصیه می‌شود هیچگاه تمام سرمایه خود را وارد بازار طلا نکنید. زیرا با افت قیمت طلا در کوتاه مدت و یا راکد ماندن سرمایه و عدم بازدهی خوب باعث بی ‌نتیجه ماندن سرمایه‌ گذاری در طلا برای شما می‌شود. البته با توجه به تورم کشور، اکثر مواقع خرید طلای آب شده میتواند باعث حفظ ارزش ریالی سرمایه ‌تان شود اما به لحاظ دلاری امکان ضرر را دارید. نکات بیشتر درباره تفاوت این دو را میتوانید در مطلب تاثیرات انس جهانی طلا بر بازار طلای آب شده داخلی بخوانید. در نتیجه توصیه می‌شود همیشه بخشی از سبد دارایی خود را به  این فلز ارزشمند اختصاص دهید. طبق آمار و با توجه به ریسک پذیری افراد، سرمایه ‌گذاران 20-30%  سبد خود را به سرمایه گذاری در طلای آب شده اختصاص می‌دهند.

آموزش سرمایه گذاری در طلا، فاکتور دوم: شما چه جور آدمی هستید؟

فاکتور دوم دید شما نسبت به سرمایه‌گذاری در طلای آب شده است. در نهایت این شما هستید که تصمیم به خرید ویا فروش میگیرید. و به من اطمینان کنید؛ همه ما بیش از انچه فکر میکنیم تحت تاثیر احساسات خود هستیم. برای راحتی یادگیری مخصوصا در ابتدای آموزش سرمایه گذاری در طلا، هدف از سرمایه گذاری در طلا افراد را به دوسته تقسیم میکند. نوسانگیر ها و افراد با دید بلند مدت.

درست است که جنس تمام سکه ‌ها از طلاست و عیار طلای آنها یکسان است. اما در بازه های زمانی مختلف و با توجه به میزان درآمد جامعه، میزان تقاضای نیم سکه و ربع سکه برای سرمایه ‌گذاری‌های کوچک بیشتر است. یعنی سرمایه گذارانی که سرمایه کمی دارند، سرمایه گذاری در طلا را با سکه های کم وزن تر آغاز میکنند. پس در نتیجه این سکه ‌ها حباب بیشتری هم می‌گیرند و رشد قیمت بیشتری را نیز تجربه می‌کنند. معمولا سرمایه گذاران  نوسانگیر در بازار طلا روی سکه ‌های ارزانتر کار می‌کنند. اما اگر این افزایش قیمت اختلاف معناداری پیدا کند، می‌تواند سریعا باعث تخلیه حباب طلا شود و قیمت کاهش یابد.

اما اگر دیدگاه بلندمدت به سرمایه گذاری در طلا دارید می‌توانید علاوه بر سکه های کم وزن، روی سکه امامی و تمام بهار نیز سرمایه ‌گذاری کنید. یعنی یک سبد از سکه‌های مختلف تشکیل دهید که اصولا حرکت معقول تر و منطقی‌ای محسوب می‌شود. در عین حال سرمایه گذاری در طلای آب شده برای سرمایه گذاری با دید بلند مدت بهترین انتخاب به نظر می آید. زیرا که حباب طلای آب شده نسبت به دیگر انواع طلا بسیار کمتر است. و علاوه بر آن با استفاده از پتفرم های انلاین معاملات طلای آب شده مانند طلاپ؛ به راحتی میتوان با هر میزان سرمایه، سرمایه گذاری در بازار طلا را آغاز کرد.

آموزش سرمایه گذاری در طلا، فاکتور سوم : چقدر اهل ریسک هستید؟

عامل سوم تاثیر گذار در سرمایه گذاری در بازار طلا، میزان ریسک پذیری افراد است. با توجه به اینکه میزان حباب  سکه بالاتر از قیمت واقعی آن است بسیاری از افراد سودجو به دنبال وارد کردن سکه‌های تقلبی هستند. که ریسک بزرگی محسوب میشود. از نظر امنیت، سکه‌های یک گرمی امن‌ترین سکه و از نظر قابلیت جعل کردن، سکه های ربع بیشترین میزان جعل را دارا هستند. اما با صرف زمان برای آموزش سرمایه گذاری در بازار طلا می توانید این خطرات را به شدت کاهش دهید. در همین راستا بهتر است یادداشت کنید،  بنا به امنیت به این شکل می‌توان سکه ها را ترتیب ‌بندی کرد: سکه های یک گرمی، امامی و تمام بهار، نیم سکه، ربع سکه.

خرید طلای آب شده از مراکز معتبر، ریسک جعل را به صفر می رساند. زیرا که عیار انها مشخص است و کد انگ و ریگیری ثبت و تایید شده دارند.

جهت داشتن یک سبد خوب پیشنهاد می‌شود که درصدهای مختلفی از سکه‌های و یا طلای آب شده  مختلف را خریداری کنید.  که همین موضوع باعث کاهش ریسک در سرمایه ‌گذاری در بازار طلا می‌شود. با توجه به مدیریت سرمایه ‌ای که دارید می‌توانید سودهای خوبی را از بازار طلا و سرمایه گذاری در طلای آب شده بدست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *