جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مالیات بر عایدی سرمایه طلا

چه چیزی باید بدانیم؟مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتقال املاک،

نویسنده

حبیبی

طبق روال هر هفته تيم طلاپ تحليل قيمت طلاي آبشده داخلي را در سايت طلاپ

نویسنده

حبیبی

تحلیل قیمت طلای آب شده گامی اساسی در آغاز سرمایه گذاری در بازار طلا است.

نویسنده

حبیبی

بدون دانستن این نکات طلای آبشده نخرید! 0 تا 100 درباره طلای آب شده!

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آبشده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود. اسم طلای

بهترین زمان خريد و فروش سكه چه زمانی است؟

خروج به موقع از بازارهای مالی یکی از جوانب حیاتی سرمایه‌گذاری است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های سودبخشی سرمایه گذاری در

ac-image-hG1588788757E2

حبیبی

نویسنده

شمش‌های طلا قطعاً تفاوت زیادی با طلای آبشده دارند:

اولین تفاوت طلای آبشده با شمش، در عیار آن هست. همانطور که گفتیم عیار طلای آبشده ۱۸ است یا کمی بیشتر یا کمتر از ۱۸ عیار هست. اما شمش‌های طلا، ۲۴ عیار هستند و کمترین ناخالصی را دارند، به همین خاطر است که گاهی به شمش‌های ۲۴ عیار نیز طلای خام هم گفته می‌شود.

دومین تفاوت این هست که طلای آبشده فقط در ایران خرید و فروش می‌شود در حالیکه شمش طلا بین‌المللی است، درست است که دارای شکلی مشابه هستند ولی چون عیار آنها فرق دارد، گواهی استاندارد بین الملی به طلای آبشده تعلق نمی‌گیرد، طلای آبشده زمانی می‌تواند به عنوان شمش در نظر گرفته شود که عیار آن حداقل ۹۵۰ باشد.

سومین تفاوت در ابعاد آنهاست، طلای آبشده در اشکال مختلف موجود هست و هیچ قاعده‌ای ندارد در حالی که شمش، بین الملی می‌باشد و دارای وزن و ابعاد مشخصی است.

چهارمین تفاوت مربوط به اعتبار است، درست برعکس طلای آبشده شمش‌های شرکتی طلای بسیار معتبر، با علائم حک شده بر روی آن و با عیاری مشخص و تضمین شده در بازار عرضه می‌شوند، بنابراین محصولی که از اعتبار زیادی برخوردار است و به همین دلیل نیز از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد.

پنجمین تفاوت را می‌توان در اجرت آن‌ها دانست، شمش‌های ۲۴ عیار شرکتی اجرت و کارمزد مشخصی دارند که توسط اتحادیه صنف طلا و جواهر هر کشور اعلام می‌شود و در مقابل آن طلای آبشده بدون اجرت و بدون هیچ کارمزدی در بین مردم خرید و فروش می‌شوند، که همین دلیلیست که مردم و سرمایه گذاران به خرید و فروش طلای آبشده بیشتر علاقه دارند.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله سرمایه‌گذاری روی یک کالای شرکتی، معتبر و پرطرفدار از جمله بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که در بازار طلا، شمش طلا از جمله همین موارد است، اما هر فردی که می‌خواهد به طور ماهیانه و مداوم پس‌انداز کند مگر چقدر درآمد دارد که بتواند هر ماه یک شمش طلا بخرد؟!مسلماً سرمایه‌گذاری روی شمش طلا بیشتر به درد کسانی می‌خورد که پول هنگُفتی دارند!

حتماً این سوال پیش می‌آید که مگر شمش‌‌های طلای گرمی در بازار عرضه نمی‌شود؟ جواب این سوال مثبت است اما باید گفت: غالباً کلکسیون‎دارها خریدار این مدل شمش‌ها هستند یا اغلب برای هدیه دادن، آن‌ها را خریداری می‌کنند همچنین این نکته را فراموش نکنید که شمش‌های گرمی اجرت و کارمزد زیادی دارند و همین بس است برای آنکه کمتر کسی وارد سرمایه‌گذاری روی شمش‌های گرمی شود. در مقابل شمش‌های طلا، طلای آب‎شده قرار دارد که شما می‌توانید ماهیانه بدون پرداخت مالیات ارزش افزوده و کارمزدهای قابل توجه، به اندازه بودجه‌ی خود طلای آب‎شده بخرید و پس‌انداز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *